søndag 6. februar 2011

Prosjekt klær - Project Clothing

I de siste månedene har jeg prøvd meg med å sy klær. Jeg meldte meg på en sy klasse og kjøpte stoff og mønster til en dress jakke i thaisilke. Hadde nok litt for stor tro på at jeg kunne sy! Heldigvis var læreren Hege tålmodig og flink og jakken ble ferdig den.
In recent months I have tried to sew clothes. I signed up for a sewing class and bought the fabric and pattern for a suit jacket in Thai silk. Had a little too much confidence that I could sew! Fortunately, the teacher Hege is patient and clever and the jacket was finished.

Har fortsatt på kurs. Det neste prosjektet er en helt enkel kjole i stretch chenille. Dette var enkelt.
Still on course. The next project is a simple dress in stretch chenille. This was easy.


Denne er håpløs. Likte egentlig ikke stoffet og mønsteret var helt uten fasong. Jeg har klippet, tråklet, sprettet og sydd – nå ser det ut som om den kan bli ferdig….


This one is hopeless. Did not really like the fabric and the pattern had no shape. I have cut, basted, ripped and stitched - Now it looks as if it can be done ....

1 kommentar:

  1. Hei. Så nettopp at det flotte teppet jeg har stemt på i Quilting Bloggers er norsk, og ditt. Du må sette inn litt "reklame" for det på bloggen, så får du flere stemmer når folk vet om det. Ikke vær beskjeden, du har mye å være stolt av. Jeg har vært med flere ganger selv, og fikk juryens pris for litt siden. Du ligger jo godt an også. Lykke til!

    SvarSlett