søndag 4. mars 2012

Buttonhole making me crazy!!

Min nye symaskin vil ikke samarbeide for tiden. Jeg har laget meg en tunika, den er nesten ferdig mangler kun knapphull. 
My new sewing machine will not cooperate. I have made myself a tunic, it is almost done just need buttonholes.
Saken er den at maskinen vil ikke sy knapphull når det er strech i stoffet og kanten i halsen gjør det ikke bedre.
The fact is that the machine will not sew buttonholes because of stretch in the fabric and the edge of the collar does not make it better


Dette ble løsningen. Tear- away interfacing. Kunne sikkert brukt noe annet som er stivt, men hadde dette liggende. Har nå laget 4 knapphull, og mangeler å sy i knappene. Tror jeg gir maskinen en ny sjangs, problemet var brukerfeil. 
Here is the solution. Tear-away interfacing. Could probably use something else that is stiff, but had this lying around. I have now made ​​four button holes, and should only sew on buttons and make it complete. I think I give the machine a new chance, the problem was user error.

2 kommentarer:

  1. Interfacing er nok løysinga i mjuke eller stretchy stoff. Får me sjå det ferdige resultatet også?

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja. Jeg lærte noe av dette. Har ikke tatt kreasjonen i bruk. Får nok vurdere om jeg skal legge ut et bilde når jeg får den på ;)

      Slett