søndag 21. oktober 2012

20 year old quilt for baby carriage - my first quilt!


Jeg ryddet i gamle esker og kasser og plutselig dukket dette vognteppet opp. Det ble laget til min lille sønn for 20 år siden. Jeg tror det er det første jeg har laget som er quiltet. Med forstykke som er lappeteknikk og applikasjon, vatt og bakside stoff er det jo en quilt. Jeg tror jeg fant mønsteret i en bok eller blad og stoff hadde jeg sikkert liggende. Jeg sydde en del klær på den tiden. Ser at det er quiltet med rette sømmer og heldigvis ikke mye. Det hadde nok ikke vært så flatt om jeg hadde quiltet mer. Tror ikke jeg kunne frihåndsquilting på maskin den gang. Godt at jeg har klart å utvikle meg videre !

Her er et bilde av teppet: 
I took care of some old boxes and suddenly this quilt appeared . It was made for my little son 20 years ago. I think it's the first quilt I've made ​​that is quilted. The front piece is patchwork and appliqué, batting and backing fabric. This is a quilt. I think I found the pattern in a book or magazine.I made ​​some clothing at the time and i think that it is made from some old fabric I had left laying. It is quilted with straight seams and luckily not much stitching. It had probably not been so flat if I had quilted more. Do not think I could stippling on the machine at the time. Well I have managed to develop my skills!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar