onsdag 24. oktober 2012

I love my Janome Horizon 7700 - Min fantastiske symaskin


Jeg kjøpte ny symaskin for 2 år siden. Endelig har jeg fått mer tid hjemme til å prøve den ut. Vanligvis har jeg vært ute på kurs eller i en  sygruppene mine og sydd og da har jeg brukt min gamle Janome QC6260. Den nye maskinen min er en Janome Horizon 7700 og jeg er blitt veldig glad i den. Den har mange nyttige funksjoner. Her har jeg brukt en overlock søm som er bare flott til å kaste over kanter med. Brukte også foten som passer til denne type jobb. Skulle ønske at jeg hadde oppdaget dette da jeg laget kjoler i stretch stoff.


Jeg har kastet over alle prøvelappene fra kurset i frihåndsquilting og satt i maljer Nå henger de på veggen slik at jeg kan finne inspirasjon for frihåndsquilting.


I bought a new sewing machine 2 years ago. Finally I have more time at home to try it out. Generally, I have been sewing with my old Janome QC6260 when I have been on the go. My new machine is a Janome Horizon 7700 and I have become very fond of it. It has many useful features. Here I used an overlock stitch that is just great to use over edge. The overlockfoot fits this type of job. I wish I had discovered this when I made ​​dresses in stretch fabrics.

I overlocked all test sample from freemotion course and put in grommets. Now they are hanging on the wall so that I can find inspiration for stippling.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar